کیمیاکیمیا، تا این لحظه: 15 سال و 8 ماه سن داره
یلدایلدا، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 6 روز سن داره

فرشته زندگی ما kimiya omidetayebe

فرشته نویسنده وبلاگ هستم

آغاز سال تحصیلیت مبارک

1392/7/2 12:10
نویسنده : fereshteh joon jooni
1,247 بازدید
اشتراک گذاری

سلام کیمیای پنج ساله

نه............سلام کیمیایی که ششمین پاییز زندگیت را می گذرانی

سلام برتو که امروز اولین روز پیش دبستانیت را تجربه کردی

یادش بخیر ماهم روزی مانند تو با شوق وشور بچگی از خواب بیدار شدیم

آنوقتها لباس مدرسه مان روپوش نام داشت

روپوش ارمک دودی رنگی می  پوشیدیم وبا کیف هایی که شکل

چمدان داشت به مدرسه میرفتیم مدادهای رنگین کمان مان که

موقع نوشتن می چرخاندیم که رنگها قاطی شود وزیباتر جلوه کند

پاک کنهای سه رنگ

ودفترهای کاهی که اغلب با روزنامه جلد میشد

دلم برای اون روزهایم تنگ شده..............

روزهایی که برای هربار گذشتن از خیابان با آن حال وهوای بچگی

روی خط عابر می ایستادیم وبه امام هشتم سلام می دادیم وچه

سعادتمند بودیم با این عادت زیبایی که به ما آموخته بودند که روزمان

را با سلام بر امام رئوف آغاز میکردیم

آن روزها تجملات که زیاد نبود وسایل مدرسه در یک خرید ساده از

نزدیکترین مغازه نزدیک به خانه که آقای موسوی نام داشت انجام میشد

وکلی مداد ومداد تراش انبار نمیشد اصلا کسی به کسی نبود که به دنبال مارک باشد ویا کیفهای باربی وسیندرلا رقابت در خرید وچشم و

هم چشمی ایجادکند

خیلی برایمان وقت میگذاشتند بعداز روزنامه کاغذ کادوهای ساده ،

نه از این زرق وبرق دارها دفتر وکتابمان جلد میشد وما بودیم ودرس

ومدرسه وآخر سال هم توقع قبولی...

وتازه در بعضی خانواده ها که لباس مدرسه امسال لباس سال آینده ی

خواهرک شون میشد

واینگونه بود تا چشم به هم زدیم ودرسمان تمام شد کارمند هم شدیم

واکنون دورا ن بازنشستگی را خیلی شیرین وبا خوشی وسلامتی

میگذرانیم البته به کوری چشم شاه (این یک مثل است عزیزم)

 وتو........

وتو تو این روزهای دلنشین کودکیت آغازکردی بهار تعلیم وتربیتت را .

و امروز ...

قدر بدان کیمیاجان روزهای تحصیلی که همراه باکودکی آغازمیشود

با دنیای بی خبری از غصه ها همراه با شادی دلپذیری آغاز میشود

این روزهای زیبا را قدر بدان

 تو ودیگر همسالانت در بهترین موقعیت به مدرسه میروید در بهترین کلاسها درس میخوانید

بهترین بابای دنیا برایت هزینه میکند

وتو باید بهترین دانش آموز که سالهای بعد بهترین دانشجو باشی

 

پی نوشت تکراری

به سالهای تحصیلی خودم برمیگردم اون روزهایی

که حتی پدرومادر توهم به دنیا نیامده بودند سالهایی

دور از هرگونه استرس وهیاهو 

سالهایی که همه ی هم سن وسالهای من از دوران آرامشوبی خیالی ما بچه ها صحبت میشود 

دو روز مانده به مهر چند دفتر ساده وبدون زرق وبرق حالا

توی کیف مان میگذاشتند ویک کیف گوچک چمدان شکل

دستمان می دادند وبا امید خدا راهی میشدیم با کفشهای

ی که یکسال تمام مارا همراهی میکردند وبا روپوشهای ارمکی

که حتی رنگش را هم تیره انتخایب میکردند که اگر کثیف هم شد

زیاد به چشم نیاید 

مثل این روزهای شما که نبود که مانتوهای رنگ و وارنگ وکفشهایی

که با کیف هایتان ست شده باشد وعکسهای باربی ودیگر...

مدادهایمان با روکش مارپیچی رنگ و وارنگ ودفترهای کاهی وکتابهایی که با روزنامه جلد میشد 

مادرهای آن روزها مثل امروز به دنبال زرق وبرق نبودند که....

آخر سال هم توقع معدل بیست از ما داشتند بدون اینکه یکبار

به مدرسه سری بزنند واز اوضاع ما باخبر باشند 

دلم برای آن روزهای بی خبری از غصه های کنونی تنگ شده 

دلم بهانه آن روزهایی که هم پدذر داشتم وهم مادر ،غنج میرود 

اصلا امشب بچه شده ام دلم هوای کیف چمدانی شکل آن سالهایم را کرده 

دلم برای صف بستن با همکلاسی هایم تنگ شده 

یادش بخیر معلم کلاس اولم خانم حذیفی خدایش بیامرزد 

یاد مدرسه شرف .....یاد مش کاظم سرایدار مدرسه بخیر 

 

چه روزهای خوبی داشتیم وقدر ندانستیم 

حالا کیمیای من که میدانم به دورازهرگونه تجملات وبا کیف

ودفتر ساده به مدرسه خواهی رفت 

اول مهر روز تو هم هست 

روزت مبارک عزیزم





روز اول مهر

 :)

 


          نظر یادتون نشه             

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

مامانی درسا
17 مهر 92 8:03
کیمیا جون یکماهه دیگه هم گذشت ..... شدی و 5 سال و یکماهه عزیزم مبارکت باشه .... همیشه سلامت و شاد ....... به یاد روزهای خوب مدرسه فرشته جون


----------------------------------------------------سلام مامانی درساجون ممنونم عزیزم کی بشه درساجون بره مدرسه واز زیر آینه قرآن ردش کنین وباسواد بشه .انشاالله به همین زودیها ...شاد باشین عزیزان
jalil
5 آذر 92 16:31
سلامی دوباره این که گفتم همشهری واسه این بود که کلمه وبلاگ نویسان مشهدی رو سرچ کردم و سر از وبلاگ شما در اوردم برا همین فک کردم اهل یک دیاریم بابت تبریکتون هم ممنون -------------------------------------------------------------------------------- سلام بله من مشهدی هستم ودرمشهدزندگی میکنم وکیمیادر دزفول زندگی میکنه
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
17 آذر 92 0:13
سلام. دفترهای کاهی.. یادش به خیر. هنوزم هست جایی از اونا بفرشون؟اصلا دیگه هست این دفترا؟ من که ندیدم.. سلام من چنهدروزی شمال بودم باورمیکنی که همش به شماوطهورافکرمیکردم ومیگفتم حیفشون نیومده اون آب وهوای خوب را گذاشتن اومدن مشهد ؟ آره کاغذ کاهی دیگه نیست آبجی جان .ضمنا دوست دارم ببینمت وقتی عکس دستاتو تو چهل تیکه می بینم تقریبا از شما برای خودم یک شکلی تصور کردم .
مامانی درسا
30 آذر 92 2:03
هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها یلدایتان رویایی…روزهایتان پر فروغ،شبهایتان ستاره باران! راستی به این آدرس برین و توی قرعه کشی شب یلدا شرکت کنین http://mylamis.com/yalda//?ref=f65f3d54d83d295974e29e82096b8ef4
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
2 بهمن 92 15:55
چرا دیگه آپ نمیکنی بانو جان؟
حانیه
2 اسفند 92 20:14
سلام کیمیا جون وبلاگ زیبایی داری عزیزم. خوشحال میشم به منم سربزنی.... راستی من در خدمت همشهریای گلم هم هستم
طراح نو
4 اسفند 92 1:56
-- تخفیف ویژه......به به چه نی نی خوشملی مامانی بابایی عید نزدیکه هاا قالب تکونی نمیخوای زود زود عکس نی نی خوشملتو بفرس برام تا برات یه قالب و یه تقویم خوشمل با تم و عکس خوشمل نی نی ناناست برات درس کنم بدو بیا منتظرم بهترین طراحی ها رو از ما برای وبلاگ نی نی خود از ما بخواهید یه سری بزن دست خالی نمیری با سفارش یک قالب ...تقویم رایگان..بالابر رایگان..صحفه وردی رایگان از ما هدیه بگیرید .همین الان اقدام کنید
مامانی درسا
6 فروردین 93 3:54
مثل لحظه ای که باغ, در ترنم ترانه شکوفا میشود, غرق در شکوفه میشود روزگارتان بهار لحظه هایتان پر از شکوفـه باد. سال نو مبارک باز کن پنجره را که بهاران آمد که شکفته گل سرخ به گلستان آمد سال نو مبارک
دختر آسموني
18 آبان 93 9:27
هههههههههههي يادش بخير.